قیمت لوله پلی اتیلن
می 3, 2020
spirals vs corrugate pipes
مزایا و ویژگی های لوله اسپیرال و کاروگیت
می 11, 2020
نمایش همه

انواع لوله‌های پلی اتیلن

polyethylene pipes

This is a picture of some polyethylene pipes.

انواع لوله های پلی اتیلن هر روزه در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند.پلی اتیلن یا پلی اتن جزء یکی از ساده‌ترین و ارزانترین پلیمر هاست که بسته به چگالی آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.اما در این مقاله ما قرار است لوله پلی اتیلن با دانسیته یا چگالی بالا (HDPE) را برسی کنیم. لوله‌های پلی اتیلن که چگالی بالایی دارند به دو دسته‌ی تک جداره و دوجداره دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه آنهارا برسی خواهیم کرد.

الف)لوله‌های پلی اتیلن تک جداره

این نوع لوله‌ها،به لوله های فشار قوی نیز معروف می‌باشند.این لوله‌ها تشکیل‌شده از یک لایه می‌باشند که حال با توجه به نیاز ما و استفاده‌ای که می‌خواهیم از آن کنیم به دو نوع PE100 و PE80 تقسیم می‌شوند. لوله های پلی اتیلنی تک جداره در مصارفی چون انتقال آب یا زهکشی عراضی کشاورزی،روکشی سیم کابل‌های برق و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ب)لوله‌های پلی اتیلن دوجداره

لوله‌های پلی اتیلن دوجداره بر خلاف لوله های تک جداره که فشارقوی داخلی را تحمل می‌کردند،در برابر فشار های خارجی بسیار مقاوم‌اند.لوله های پلی اتیلن دوجداره از دو لوله‌ی بیرونی و درونی تشکیل شده اند.لایه‌ی بیرونی را لایه ثانویه یا مهار و لایه داخلی را لوله اصلی یا حامل می‌نامند.در حالت کلی این لوله‌ها به دو دسته‌ی کاروگیت و اسپیرال تقسیم می‌شوند.
از لوله های دوجداره به منظور انتقال فاضلاب یا سیالاتی که فاقد فشار داخلی می باشند استفاده می‌کنند.
4.4/5 - (21 امتیاز)